SPØRSMÅL ROMBOOKING
Hva er aldersgrensen på huset?
Aldersgrensen på huset er 20 år eller 18 år når gyldig studentbevis fra høyere utdanningsinstitusjon eller folkehøyskole kan fremvises. På torsdager og fredager er det utelukkende 20-årsgrense for alle i 3. etasje. Dette inkluderer rommene Storelogen, Stillhet og Støy.
Det tillates et begrenset antall vergeordninger på enkelte av konsertene ved Kvarteret. Fyll ut et vergeskjema som vil bli godkjent av Vaktetaten fortløpende. Dette må avklares minimum en uke før konserten.
Må man betale romleie?
Ja! Våre rom og tjenester koster penger å leie. Noen unntak for selve romleien finnes likevel. Ta kontakt for et pristilbud!
De som får gratis eller redusert romleie:
- Studentorganisasjoner leier gratis, men må signere en brukerkontakt.
- Registrerte veldedige organisasjoner hvor 100 % av billettinntekter og andre inntekter går til veldedige formål leier også gratis. Man må da på forhånd ha satt en pris i døren som er planlagt skal gå til en veldedig organisasjon. Alle andre inntekter man skulle generere på arrangementet må også gå til denne organisasjonen. Vi ønsker i forkant å vite hvilken organisasjon som vil motta støtten, og man må informere denne organisasjonen om at det foregår en innsamling til dem i forkant av arrangementet.
- Går inntektene til en veldedig organisasjon selv om organisasjonen din ikke er registrert som en veldedig organisasjon kan vi gi reduserte priser etter avtale.
- Vi støtter også frivillige organisasjoner med sterkt rabatterte priser. Ta kontakt oss på booking@kvarteret.no for et skreddersydd pristilbud for ditt arrangement.
Det er ikke tillatt å nyte medbrakt mat, drikke eller alkohol på Kvarteret, men forfriskninger kan kjøpes i vår kafé, Stjernesalen.
Kan man ta med medbrakt mat og drikke?
Husets catering har mye god mat som kan skreddersys til alle typer arrangement. Ved booking av rom kan det fylles ut i bookingskjema hva dere ønsker under catering-feltet. Vi tar deretter kontakt.
Catering
Vi driver ikke catering ut av huset.
De ordinære barene på huset er alltid åpne innenfor våre åpningstider, og man kan kjøpe drikke i disse barene og ta med til rommet man befinner seg i (med unntak av Halvtimen på torsdager og fredager).
Hvem bemanner baren på våre arrangement?
De ordinære barene på huset er alltid åpne innenfor våre åpningstider, og man kan kjøpe drikke i disse barene og ta med til rommet man befinner seg i (med unntak av Halvtimen på torsdager og fredager).Er man mer enn 40 deltakere på et arrangement må man ha bemannet bar i det rommet man befinner seg i. Man stiller da med barpersonell selv og får mulighet til å melde seg på en av våre mange opplæringer som foregår ukentlig.
Barpersonell må ha både HMS- og barkurs. Hovedansvarlig for arrangementet må ha HMS-kurs. Trykk HER for å melde deg/dere opp til kursene våre og finn en dato som passer. Husk å være tidlig ute. Kurset tar omtrent 40 minutter.
Behov for lys eller lyd?
Kraftetatens teknikere stiller gjerne med utleie av teknikk og utstyr innenfor lyd, lys og streaming. Ønsker du noe av dette kan det fylles ut i bookingskjemaet under "Nødvendig teknisk utstyr" ved booking av rom. Alle rom er utstyrt med høyttalere, projektor og lerret. Musikkavspilling, projektor og simple mikrofonoppsett kan brukes uten å leie tekniker.
Silent disco?
Ønsker du å ha silent disco på ditt arrangement kan du lese mer om hvordan dette fungerer HER.
Hvilke krav stiller vi til HMS?
Nye arrangører får en HMS-gjennomgang ved ankomst. Større arrangementer må ha en brannrunde sammen HMS-ansvarlig. Alle ansvarlige, barpersonell, brannvakter ol. skal ikke være under påvirkning av alkohol eller rusmidler før eller under arrangmentet.
Hva trenger jeg å vite om PR og billettering?
Hvis du ønsker å promotere ditt arrangement som foregår på Det Akademiske Kvarter kan du trykke deg inn HER for å se nærmere på våre krav og rutiner rundt promotering.Det er mulig å selge billetter i døren før arrangementet. Da må man ta i bruk kvarterets kasser og veksel. I etterkant fakturer man Kvarteret for det man har tjent.
For mer informasjon ta kontakt med kasse@kvarteret.no.
Hva er vilkårene deres for avbestilling?
Du finner avbestillingsvilkårene våre her: Avbestillingsvilkår