SPØRSMÅL ROMBOOKING

Hva er aldersgrensen på huset?

Aldersgrensen på huset er 20 år eller 18 år når gyldig studentbevis fra høyere utdanningsinstitusjon eller folkehøyskole kan fremvises. På fredager og lørdager er det 20-årsgrense for alle i 3. etasje. Dette inkluderer rommene Storelogen, Stillhet og Støy.
 
Det tillates et begrenset antall vergeordninger på enkelte av konsertene ved Kvarteret. Fyll ut et vergeskjema som vil bli godkjent av Vaktetaten fortløpende. Dette må avklares minimum en uke før konserten.


Må man betale leie?

Studentorganisasjoner leier gratis, men må signere en brukerkontakt. Arrangører av arrangement hvor billettinntekter og andre inntekter går til veldedige formål kan også leie gratis. Vi støtter frivillige organisasjoner med sterkt rabatterte priser. Ta kontakt oss på booking@kvarteret.no for et skreddersydd pristilbud for ditt arrangement.


Kan man ta med medbrakt mat og drikke?

Det er ikke tillatt å nyte medbrakt mat, drikke eller alkohol på Kvarteret, men forfriskninger kan kjøpes i vår kafé, Stjernesalen.


Catering

Husets catering har mye god mat som kan skreddersys til alle typer arrangement. Ved booking av rom kan det fylles ut i bookingskjema hva dere ønsker under catering-feltet. Vi tar deretter kontakt.
 
Vi driver ikke catering ut av huset.


Hvem bemanner baren på våre arrangement?

De ordinære barene på huset er alltid åpne innenfor våre åpningstider, men med mer en 40 deltakere på et arrangement må man ha bemannet bar i rommet man befinner seg i.
Kvarteret bemanner normalt sett baren på ditt arrangement mot betaling, men grunnet mangel på personell må man selv bemanne bar på sitt eget arrangement. Kvarteret sørger for nødvendig opplæring.


Behov for lys eller lyd?

Kraftetatens teknikere stiller gjerne med utleie av teknikk og utstyr innenfor lyd, lys og streaming. Ønsker du noe av dette kan det fylles ut i bookingskjemaet under "Nødvendig teknisk utstyr" ved booking av rom. 
 
Alle rom er utstyrt med høyttalere, projektor og lerret. Musikkavspilling og projektor kan brukes uten å leie tekniker.


Hvilke krav stiller vi til HMS?

Nye arrangører får en HMS-gjennomgang ved ankomst. Større arrangementer må ha en brannrunde sammen HMS-ansvarlig. Alle ansvarlige, barpersonell, brannvakter ol. skal ikke være under påvirkning av alkohol eller rusmidler før eller under arrangmentet.


Hva trenger jeg å vite om PR og billettering?

Hvis du ønsker å promotere ditt arrangement som foregår på Det Akademiske Kvarter er det et krav om at Kvarterets logo benyttes på promoteringsmaterialet. Ønsker du å promotere gjennom våre promoteringskanaler kan du ta kontakt med pr@kvarteret.no.

Det er mulig å selge billetter i døren før arrangementet. Da må man ta i bruk kvarterets kasser og veksel. I etterkant fakturer man Kvarteret for det man har tjent.
For mer informasjon ta kontakt med kasse@kvarteret.no.

Hva er vilkårene deres for avbestilling?

Du finner avbestillingsvilkårene våre her: Avbestillingsvilkår

Andre spørsmål?

Om du ikke fant svar på spørsmålet her, ta kontakt på booking@kvarteret.no